Vi är vinnare.

Kommentera
Tanken som blir känsla.

Den kan många relatera till .

En känsla jag kan tänka mig att du har mött är den när det känns som att hjärtat ska slå sig ut ur kroppen , den när du knappt kan andas.

Ångesten .Ledsamheten.Sorgen.Ensamheten.


Har du någonsin uppmärksammat hur du matat dina tankar,hur en tanke leder till en annan,av bara farten,som evighetstecknet,som en liggande 8:a.

Att mata en lycklig tanke är något som oftast sker på automatik,för vilket härligt glädjerus det resulterar i .


Det är i princip inget vi behöver hålla tillbaka eller ens tänker på .


Men tanken , när den inte är lika varm och go,när den är ledsam ,trist och grå .


När den inte går att stoppa .

Den sprider sig som ett gift i kroppen ,snabbt tar den över allt och det känns nästan som att det inte finns någon återvändo .

Bryt! Är verkligen tanken sann?

Den spelar oss ett spratt .

Går på våra nerver.

Diskussionen mellan dig och ditt inre.

Du ger dig själv svaren du "vill" höra. "jag är tjock"Jag är värdelös"Ingen älskar mig"Jag klarar ingenting"Jag är ensam"jag är en dålig förälder".. det är nästan så att tanken faktiskt blir sann,för känslan säger att det är så.


Nästa gång du tänker en negativ tanke, vänd,försök att vända på den till något positivt .


Ge dig själv beröm, ge dig en klapp på axeln .

Bra jobbat! Du fixar det,uppmärksamma din tanke .STOPP! Du är inte din känsla.

Vad du än går igenom i detta nu,så vet vi att du klarar det ,DU ÄR STARK,det kommer att bli bättre och ljusare.

Påverka det du kan påverka.


Att vända tanken och höja sig själv är en vinst i sig. . VI är vinnare !

Kärlek till dig ❤️ Önskar dig en härlig Fredag.

/Caroline